Ledarskapsutveckling:
Ledarskap för ökat kundvärde
Ger satsningen på kundfokus inte så stora och snabba resultat som ni vill?
Gör ledningen till en del av teamet och lyft resultatet
Hitta de enkla och viktiga ledarskapsnycklarna som gör hela skillnaden
- och börja leda aktivt mot nöjdare kunder!
Det är inte ovanligt att ledare efterfrågar snabbare resultat från de satsningar som redan görs för att stärka kundnöjdhet, kundupplevelse och utvecklingen av relevanta lösningar. Men de underskattar sin roll i laget för att få det att hända.
Vi lär er hur ni som ledare kan främja (och hindra) nytänkande utveckling av ert kundvärde.
Och ni börjar göra små enkla förändringar som ger stor effekt.
Detta ingår i paketet
Utbildning och workshop
Vi börjar med två tillfällen tillsammans, där ni får lära er grunderna i kundvärde, hur det skapas och er roll som ledare i denna utveckling. Tillsammans reflekterar vi runt era ambitioner, vad som funkar idag och vad ni vill utveckla. Därefter fortsätter vi med två tillfällen när ni får arbeta med de områden ni valt ut.
Mätning av ledningsgruppens förmåga och effektivitet
Vi mäter ledningsgruppens gemensamma förmåga och effektivitet att hantera utveckling, och stöttar er i analysen av vad ni behöver för att utvecklas som grupp för att nå än bättre resultat. Mätningen görs vid tre tillfällen (före, under och efter).
Er plan
Vi hjälper er välja något eller några områden som ni vinner mycket på att utveckla, och sätter en gemensam ambition och plan för utvecklingen av dessa.
Skräddarsytt stöd
Vi arbetar konkret med de områden ni vill satsa på att utveckla. Vi bidrar med metoder och övningar som ger en en kick-start.
Eget arbete
Var och en börjar arbeta, i små enkla steg, mot ett ledarskap som främjar nytänkande och utveckling av ert kundvärde.
Metoder för att utveckla det kundcentrerade ledarskapet
Ni får med er en verktygslåda för hur ni konkret kan fortsätta arbeta med de fem nycklarna till att lyckas skapa kundvärde